100216

Tänkte ta mig tid att skriva om Egypten resan. Vet inte vart jag ska börja men den var verkligen värd vart enda öre jag spendera på resan. Vi hade så jävla kul. Innan vi åkte dit tänkte vi att vi skulle åka på en chill semester med sol och bara ta det lugnt eftersom mina kompisar hade varit där en vecka innan och sagt det inte var en fest stad och att alla var skit äckliga och jobbiga. Men dem var ju på heeelt fel ställe kan jag ju säga för vi hade hur kul som helst. Egypten är verkligen ett ställe jag skulle kunna åka tillbaka till. Vi solade och badade varje dag, festade varje kväll. Vi åkte och snorklade, det var kul men jag fick ju panik. Det var min första gång jag snorklade i mitt liv så jag fattade inte riktigt hur man gjorde och innan jag började fatta så gav jag upp och gick upp, haha. Men några fina firrar fick jag allt se =) Vi träffade även några egyptiska killar som vi hängde med varje dag. I början var vi väldigt skeptiska mot dem och fruktade det värsta att dem skulle kidnappa oss, våldta oss osv men dem var verkligen hur snälla som helst. Dem bjöd oss på allt, dricka, mat. Och vi kom in vip överallt med dem, haha galet nice. Dem kände verkligen allt och alla där så vi hade vip bord vart vi än gick ;-)
Det var hur sorligt som helst att komma hem till deprimerande Sverige, allt jag vill är att åka tillbaka.

Detta upplevde vi:
- Vi blev attackerade av 9-åriga pojkar (asså dem hoppade på oss helst seriöst och tog ÖVERALLT, och då menar jag verkligen överallt. Inte kul. Resten av resan var jag livrädd för barnen där haha)
- Jag snorklade för första gången i mitt liv.
- Vi fick uppleva hur det var att vara V.I.P, haha
- Vi besökte El Gouna
- Jag blev erbjuden ett jobb på en nattklubb (Little Buddha)
- Träffade en massa roliga människor, och två jävligt roliga taxi chafförer!!

Massa mer hände men orkar inte sitta och komma på nu.. hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0