LIA, here we come?(!)

Jag la mig galet tidigt igår, somnade innan klockan ens slagit tolv. Men vem vaknar 02:51? Självklart jag och kan absolut inte somna om så jag slog upp boken läste några kapitel innan jag somnade om runt halv sex på morgonen. Försov mig självklart när klockan väl ringde sju på morgonen, emma gick upp halv nio istället och tyckte det var hel lugnt. Eller inte, sprang upp i paniken och fixade mig. Men jag hann, som tur var.

Skolan idag gick faktiskt överraskande bra. Jag gick dit med inställningen att jag skulle skriva av mig från skolan och se hur det fungerar om man vill läsa på distans. Men syon på min skola, Tina (sjukt rolig brud asså) gav mig ett annat förslag som jag inte ens hade tänkt på för jag kunde inte ens tänka mig att det var möjligt för mig. Jag berättade för henne att jag älskar att laga mat och det är verkligen det jag vill göra men jag klarar inte av skolmiljön osv. Tina gav mig iallafall förslaget att läsa upp betygen i köksämnerna ute på praktik, antingen via LIA eller via företag. Där jag kan få betyg i kökämnerna vilket gör att jag i framtiden Kan bli kock.
Att läsa på distans kan jag ändå inte göra förens jag fyller 20, man måste tydligen vara det om man ska läsa på konvux om man inte ansöker om tillstånd o skit. Men då känner jag hellre att jag praktiserar upp mina betyg i kök och sen när jag fyllt 20 då läser jag upp svenska, engelska och matte.
Mitt i allt säger Tina "Bra då kan vi gå o snacka med rektorn nu då"... Fatta min panik. Jag var inte beredd på att gå till rektorn då. Plus att man kan ju säga såhär, jag har under min period då jag inte varit i skolan blivit ett ganska välkänt namn på skolan så att gå till rektorn och be om hans tillstånd att få ansöka om LIA kändes inte som ett erbjudande att ta då. Men vi vandrade iallafall dit och mycket överraskande så godkände han det?!?! Han fick se min höga frånvaro, han fick se mina betyg som faktiskt inte är så dåliga om man bortser från kärnämnerna pga. av min höga skolk där. Kanske var det för att jag blev lite blödig eller så ville han mig helt enkelt väl men han godkände iallafall. Allt vi behöver göra nu är att prata med praktikledaren på skolan, om han godkänner och hittar en plats till mig ute på praktik så är allt klart. Så man skulle kunna säga att en praktikansvarig på stockholms hotell och restaurang skola håller min framtid i sina händer.
Jag hoppas verkligen verkligen att han godkänner och ger mig en plats. Om jag inte får den här chansen, vad ska jag då göra tills jag blir 20? Gå och vänta på att en kock knackar på dörren för o lära mig all kunskap jag behöver för o bli kock. Nä ni får alla be för att detta går igenom!!! :)

Och inget möte imorgon hos soc blir det. Inställt för andra gången. Jag kände att jag inte ville gå dit pga. att jag vet hur det kommer bli och tydligen har Malin fått info om att det är något slags avslut på kontaktpersons grejen och jag har fått info om att det är ett konfliktsamtal så det känns som att vi båda är laddade för två helt olika saker. Det känns helt fel att gå dit nu när jag trodde Pia hade pratat med Malin om konfliktsamtal men tydligen inte. Då avstår jag helst.
Tycker bara att en vuxen kvinna kan ta lite mer ansvar...
Men nu förtiden är det tydligen bara vi ungdomar som ska ta allt ansvar.. Blir så trött på detta.

Aja ska försöka äta lite lunch nu o sen rensa tvätt. Och sen drunkna i min kanon bra bok...


Kommentarer
Postat av: Hedda

Jag ber för dig min vän, det kan du ta och skriva upp stooooooooort någonstans (om du vill det hehehehe).

Håller med om att hon borde ta ansvar, är skit arg på henne fast jag inte ens känner henne. Hon beter sig som en femåring, att hon inte kan tänka på dig och ditt bästa istället för att bråka är helt sinnessjukt enligt mig, speciellt när hon vet om allt du behövt gå igenom. Spola den där bruden i toaletten när du fyllt den med diarré, så känner jag. Du har försökt att förklara hur du känner och hon är inte mottaglig utan bara bråkig, ingen bra förebild för dig.<3

2009-03-12 @ 23:56:10
URL: http://hedddas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0