Jag saknar skiten

Jag kom och tänka lite på skolan. Jag var inne på min föredettas skolas hemsida för att leta efter ett nummer och de har tydligen bytt hemsida och där på hemsidan hittade jag en bild på mig... Ganska kul faktiskt! Jag ångrar ingenstans att jag hoppade av skolan, jag känner att det var ett beslut som jag verkligen behövde ta. Jag hade ångest varje dag när jag gick till skolan, det hände flera gånger att jag spydde på morgonen när jag gick upp för att jag hade sådan ångest över skolan. Jag har alltid hatat skolan har jag trott men jag har kommit fram till att jag hatar inte skolan. Jag hatar skolmiljön, själva skolan och plugget i sig tycker jag helt ärligt är kul. Jag tycker om att plugga, jag älskar att lära mig nya saker. Nu tycker ni säkert att om jag känner så är jag väl dum som hoppade av men nej det var faktiskt inte dumt av mig för nu går jag inte omkring med ångest längre. Och ni som har haft riktig ångest, inte ni som "amen jag har ångest" utan ni som verkligen mått skit och varit där nere över eran ångest ni kan kanske förstå mig när jag tycker att jag gjorde rätt beslut genom att hoppa av skolan. Ska man verkligen behöva må skit i två och ett halvt år framöver?! Nej det tycker inte jag... Jag har istället bestämt mig för att läsa matte, engelska och svenska på distans så att jag har de ämnerna. Det är ändå de ämnerna som behövs om jag ska läsa vidare...

Men det jag egentligen tänkte komma fram till med detta inlägg var att jag saknar skolan. Inte själv pluggandet och det menar jag då, utan jag menar de praktiska lektionerna. Jag älskar att laga mat, jag brinner för matlagning. Mitt hjärta vill bli kock men min kropp orkar inte och detta kan göra mig lite ledsen ibland t.ex. idag som när jag såg bilden på deras hemsida. Jag saknar att veta att man ska in i köket, måste sätta på sig alla kläder som alla tycker är så jobbigt, jag saknar att behöva sätta på sig den där fula jävla kockmössan. Jag saknar att bränna mig, jag saknar att ha alla redskapen, all plats, all utrustning... Jag saknar helt enkelt att utbilda mig till kock. Suck....





Kommentarer
Postat av: chanette

jätte fin bild på dig!

2009-03-07 @ 18:35:55
Postat av: Emma

Tack gumman!

2009-03-08 @ 02:15:02
URL: http://emmadm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0