Servering

Idag hade vi våran första metodlektion idag. Det var super kul iofs gjorde vi inte speciellt mycket vi hade mest genom gång och introduktion men jag ser verkligen fram emot att börja med metod seriöst. Idag hade vi även våran första serveringslektion vilket var mycket roligare än vad jag hade trott att det skulle vara. Vi fick mycket lärorik information, vilket var väldigt intressant. Jag trodde servering innebar att man skulle ta emot beställningar servera mat och se till så att gästen har det bra men jag kan lova att det är mycket mera än så att hålla koll på. Man ska till exempel kunna duka på rätt sätt, veta hur man bär tallrikarna, veta hur man svarar i telefon, veta hur man presenterar sig, hur man går, vilken sida man serverar från osv. Det är väldigt mycket grejer att ha koll på.. Imorgon ska vi servera för gäster. Det ser jag fram emot men det är ändå lite nervöst faktiskt, är rädd att jag ska tappa tallriken haha aja det går säkert bra.

Nu har jag precis duschat och sitter och tittar på S.O.S familj. Snart är det desperate housewives!! får se om jag skriver mera ikväll annars skriver jag om min stressiga dag som servetris imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa nu var det länge sen fanken, jo det är bra sj då? :)

hur går det i plugget? pussi

2008-10-15 @ 00:03:41
URL: http://feliciastockholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0