Fre,Lör,Sön och Mån

Har inte haft tillgång till data på hela helgen eftersom jag sovit hos mamma hela helgen och datan där har jag tagit hem till pappi :) här följer ett ganska långt inlägg om helgens händeleser...
Fredag: Som sagt mötte jag upp mamma vi gick och solade solarium, jag har seriöst aldrig skrattat så mycket med någon när jag solat. Alla som vet och känner min mamma förstår vad jag menar, hahahahah. Efter vi solat gick jag och mamma och handlade en jävla massa mat när vi kom hem duschade jag o fixade mig sen lagade jag middag åt mig, Jussan, mamma och hennes boyfriend Ronny. Efter middagen satte sig jag och Jussan i köket och började kröka, min mamma hängde på och blev as packad hhah. Efter några timmar kom Nannis och vi satt bara o chillkröka och snacka sen ville dem dra på fest i farsta vid halv ett tiden men jag var skit trött så dem drog till festen och jag stannade kvar hemma gick o la mig ensam och deppade i min säng och somnade..

Lördag: ...vaknade vid tolv gick upp gjorde frukost satte mig framför tvn kollade på the hills fram till halv fyra då jag åkte in till stan o mötte upp Jussan där jag köpte mig en "klänning" inför kvällen till ära ;) efter stan åkte vi in till söder o solade, Jussan solade dock inte men hon höll mig sällskap sen drog vi hem till mig duschade o fixade oss, lagade mat. Hedda och Philippa kom dem hoppade in i duschen och fixade sig, vid halv åtta tiden kom Anna och då var även alla klarfixade så vi slog oss ner till bords och åt julbord, det var jätte mysigt och smarigt! Efter middagen började vi kröka, Jussan drog hon hade ännu inte fixat krök så hon drog iväg efter middagen och skulle fixa resten av oss stannade kvar hos mig efter ungefär en halv timme kom Joanna och krökade med oss. Vi hade jävligt roligt, iallafall jag :). Det var jätte kul att träffa Anna också för henne hade jag seriöst talat inte träffat på tre månader om inte mera.. Vid elva blev vi bjuda på fest i hornstull så vi alla drog dit men när vi väl kommer dit får vi inte komma in så vi står på en gata och hänger med Jonas, Jonas, Charlie, John, Oliver och flera som jag ej minns namnen på. Efter seriöst typ 45 minuter ger vi upp och får för oss att vi ska dra hem till Johan(vi tjejer då alltså, Anna hade dock dragit hem) men han var inte på samma plan som oss men vi tänkte åka dit ändå hahahah. Vi åker till slussen men eftersom gröna linjen hade slutat gå pga. att någon hade tagit livet av sig i slussen fick vi åka till Gamla stan o ta buss men i Gamla stan möter vi på två väldigt charmerande brudar, 140 cm båda två. Det hela börjar med att dem kommer fram till oss och frågar om dem kan få låna mobil att ringa från och snäll som jag är lånar jag ut telefonen men gumzan lägger ner telefonen i fickan och börjar skratta mig rakt i ansiktet, jag blev då hulken och började slita i hennes arm tillslut fick jag tillbaka telefonen. Philippa som var fullast av oss allihoppa börjar jiddra med de två brudarna och eftersom de var mörkhyade så hade Philippa självklart råkat kalla dem neger då blev de gaaalna och började slita fram afrokammen o grejer fysatan vad jag garvade hahaha. Men Philippa var helt seriös med att hon skulle slå dem, iofs gjorde hon det ett antal gånger så jag fick slita bort Philippa från brudarna och Hedda gick ner på knä o kysste brudarnas skor för att de skulle lämna Philippa ifred. När tjejerna stuckit blev Hedda galen på Philippa och tryckte upp henne mot ett galler och skrek henne rakt i ansiktet, Hedda gick gråtandes därifrån och jag sprang efter henne. Philippa hade då passat på att gå därifrån, hon tänkte ju helt serri leta upp brudarna o slå dem igen hahahahahah men som tur var hittade hon dem inte och drog hem ensam istället. Jag fick ju dock springa o leta efter ph i hela Gamla stan typ för Hedda stod o grät. Efter vi fått reda på att ph var oskadd och satt på bussen påväg hem åkte jag, Hedda och Joanna hem till mig och drack te o åt mackor. Lyckad lördag va? Börja bra men sluta suuug....

Söndag: Eftersom jag somnade typ halv sex på lördagmorgonen sov jag ut till halv två på söndagen, då gick jag o Hedda upp och åt frulle sen gjorde jag mig iordning och åkte och mötte upp Sebastian i Solna centrum, vi gick hem till honom för att baka lussebullar men jag har ju då aldrig bakat lussebullar men dem blev lyckade förutom att vi hade i jätte lite socker i.. men det skadar inte mig eftersom jag ändå inte äter lussebullar, gillar inte saffran (A) efter lussebaket kollade vi på parlamentet och sedan på Wallander - Hemligheten efter det drog jag hem. Det var riktigt mysigt att julbaka, en lyckad söndag helt enkelt! :)

Idag har jag varit duktig och varit i skolan, heela dagen! Duktig Emma! Efter skolan gick jag och Emma upp till globen och kollade i affärer, jag hittade en söt liten kofta på rea på H&M som jag köpte :) orkade inte jobba idag nämligen, var galet trött.. vid halv sex åkte vi från globen och tog sällskap till liljeholmen, när jag kom hem gick jag och la mig i två timmar. Vaknade vid kvart över åtta, halv nio. Hoppade då in i duschen sen var jag jävligt duktig och pluggade faktiskt matte i 45 minuter innan jag tröttnade. Det är jag fan stolt över!! :) Och nu sitter jag här har skrivit ett långt inlägg om min helg och nu ska jag skriva min inbjudningskort till min 18-års fest. Tänk att det bara är 21 dagar kvar!! Tiden går galet snabbt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0