Jag funderade lite

Jag kom o tänka på en sak idag.. jag tycker att det är lite skrattretande att hela svenska folket ser julen som något heligt. Jag säger inte emot någon som gillar att fira jul och som verkligen tror på att man firar Jesus födelse men jag tycker inte de som väl gillar julen och som firar Jesus födelse ska "titta ner" på vi andra som inte gillar eller som av någon anledning kanske inte kan/vill fira jul. För det är många gånger man fått reaktionen när någon frågat vad man ska göra under julen och man svarar ingenting och dem tittar med den där konstiga blicken eller under va? varför inte? det är ju jul? man ska vara hemma med familjen då osv.
Och ja, jag anser också att man ska vara hemma med släkten och ha det mysigt tillsammans men det är inte heller alla som har släkt el. som har kontakt m. sin släkt, det finns barn med föräldrar som inte vill fira jul, det finns barn med föräldrar som kanske har sjukdom, missbruk osv och därför inte kan/orkar inte fira jul osv.
Jag har förståelse för dem som tycker det är mysigt att fira jul för jag tyckte själv att det var mysigt en gång i tiden men nu tycker jag inte det längre.. kanske beror det på mig...kanske beror det på mina föräldrar.. Det jag iallafall fudnerade på idag är att de som gillar julen kan skaffa sig förståelse om oss som inte gillar julen, sluta "se ner på oss", tycka synd om oss och allt vad det nu gör..

Julen är överskaffat! tack o hej, nu ska jag platta håret


Kommentarer
Postat av: Hedda

Jag hatar julen och Jesus födelse är bs. ANTICRIST!

2008-12-25 @ 20:46:56
URL: http://hedddas.blogg.se/
Postat av: Anonym

överskaffat??? överskattat heter det...

2008-12-26 @ 01:33:10
Postat av: Emma

Jag vet att det heter överskattat men jag skrev fel.

2008-12-26 @ 01:51:20
URL: http://emmadm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0